Nem kérdez vissza, megteszi, amit kell – Ford F-150 Raptor 3.5 EcoBoost
Amerika kedvenc autójának legerősebb változata itthon nagyon idegenként hat. Méretei és stílusa, de főleg képességei miatt. Az F-150 Raptor már az a szint, ahol nincs kérdés, egy terep raliautó közútra.
Tavaly kevesebb mint 30 másodpercenként kelt el egy Ford F-150 a globális piacot tekintve. Persze, ez nem igaz, de ezt adja egy egyszerű osztás, 2018-ban 1,075 millió eladott F-150-et könyvelhetett el a Ford, amivel egyrészt minden idők legjobban eladott F-szériája lett, másrészt az amerikai eladási listák élére is masszívan beékelte magát.
1977 óta szerepel a haszonjárművek eladási listájának élén és 1986 óta a komplett amerikai piacot is vezeti, és ez csak az F-150, a legkisebb a sorban.
Most pedig az a megtiszteltetés érte a magyarországi piacot, hogy Amerika kedvenc autója is szerepelhet az újautók között, méghozzá a Ford Solymár jóvoltából. Fontos kiemelni, hogy csak náluk érhető el újonnan és a garancia is csak a Solymárnál érvényes, de a karbantartásra sincs más márkaszerviz felkészítve itthon. Hogy is lehetne, amikor annyira tájidegen itthon egy ilyen F-150, hogy sikítva rohan tőle messzire, aki csak meglátja, pláne, ha egy ilyen Raptorról van szó.
Joggal tehetnénk fel a kérdést, hogy megéri-e itthon árulni F-150-et? Nem, de Raptort igen, ugyanis a csúcsverziót keresik, az alapot viszont egyáltalán nem. A teszt idejekor már túl voltak a 10 eladott Raptoron és még legalább annyi megrendelésük is volt rá, vagyis nem volt egy rossz üzlet. Emellett egyébként Magyarországon szintén egyedüliként Shelby modellek forgalmazását is végzik, vagyis a tömény amerikai életérzést próbálják kicsit pumpálni a hazai autópiacra, aminek autóbuziként nyilván csak örülhetünk. Most egy kicsit még fontosabb lett számunkra a Raptor, miután megérkezett az európai Ranger pickupból is a vadított változat, ám elnézve az F-150-et, minden csak játék lehet, ami mellé parkol. Akkora, hogy a várost messziről kerültem inkább vele, majdnem hat méter hosszú és milliméterek híján 2 méter magas.
Szélessége a legijesztőbb, 2,49 méter, amivel egyébként Amerikában már a nagy teherautók közé tartozik,ezért sárga jelzőfényekkel kellett teleaggatni. A Fordnál pedig érzik a bugit és ezekből pakoltak az óriási hűtőmaszkra is. Hogy ezeket, ahogy az eredeti nappali menetfényeket sem használhatja itthon, már a magyar szabályozás szomorú hozzáállása.
Forrás: www.autonavigator.hu