Érkezik az új Toyota Hilux

A közismert Toyota Hilux továbbra is az európai pickup-piac domináns szereplője. 2010-ben 21 866 ilyen modell kelt el, ami 25 %-os piaci részesedést jelent; ennek köszönhetően a Toyota pickupja immár három éve vezeti a szegmens eladási statisztikáit.

A 2012-es modell bemutatásával a Hilux nemcsak új külsőt kap, hanem jól ismert minősége, tartóssága és megbízhatósága is tovább javul. Alaposan átdolgoztuk az autó utasterét, s a kifinomult kialakítás révén a 2012-es Hilux ugyanúgy megállja a helyét a hagyományos pickup-elvárásokkal szemben, mint szabadidő-autóként. Az érzékelhető  minőség az egész belsőtérben javult, s a kabin immár személyautós kényelmet kínál.

Az utastér jellegzetes eleme a m0szerfal felső részének új kialakítása; itt kapott helyet a vízszintesen elhelyezett új, központi m0szeregység. Ez a megoldás szélesebbé és tágasabbá varázsolja az utaskabint. Itt látható a Toyota Touch multimédiás egység 15,2 cm-es, színes érintő képernyője is.

hilux2

Az egységes, sötétebb tónusra színezett felületek harmonikus árnyalatokkal teremtenek minőségi benyomást az utastérben, s az elegáns összképet ezüst díszítő elemek teszik teljessé.

Az A oszloptól előre teljesen átformáltuk a 2012-es Hilux orr-részét; új a motorházfedél, a hűtőrács, a fényszóró és az első lökhárító. Az új tervezés első és hátsó sárvédők tovább fokozzák az összképet, akárcsak az áttervezett 15 és 17 collos acél, illetve könnyűfém keréktárcsák és az új külső tükrök.

Annak érdekében, hogy a ‘munkagép’, a ‘kettős használatú jármű’ és a szabadidő-autó’ kategóriái jobban elkülönüljenek egymástól, a 2012-es Hilux négyféle felszereltségi szinttel kapható: Terra, Comfort, az új Style, és SR+ változatokban.

A ‘munkagép’/’kettős használatú jármű’ elvárásainak eleget téve a vadonatúj Style felszereltségi szint egyaránt megrendelhető a két- és négykerékhajtású, 2,5 D-4D motoros, manuális váltós modellek szimpakabinos, extrakabinos és duplakabinos kiviteleihez, valamint a négykerékhajtású, 3,0 D-4D motoros, manuális váltós modellhez; ez utóbbi esetében kizárólag a duplakabinos változathoz.*

hilux3

Az autó három karosszériaváltozattal, kétféle erőforrással, manuális vagy automatikus váltóművel, valamint két- illetve négykerékhajtással is megrendelhető, így az európai pickup-vásárlók biztosan megtalálják a kedvükre való változatot – akár munkájukhoz, akár szabadidejük eltöltéséhez keresnek megfelelő autót.*

A változó geometriájú turbófeltöltő alkalmazása révén a 2012-es Hilux kétkerékhajtású*, 2,5 literes D-4D motorral szerelt változata 24 lóerővel erősebb lett. Az erőforrás teljesítménye immár 144 lóerő 3600-as fordulatszámnál, forgatónyomatéka pedig 343 Nm 2000 1/percnél.

A nagyobb teljesítmény ellenére a vegyes üzemben mért fogyasztás 1 literrel, 7,3 l/100 km értékre csökkent, s a CO-kibocsátás is 26 g/km-rel kevesebb lett (193 g/km).

Mindezek mellett a 2012-es Hilux kétkerékhajtású változata megkapta a 4WD kivitel robusztusabb alvázát is. Ennek révén nemcsak az autó szabad magassága növekedett, hanem a kétkerékhajtású modell vontató kapacitása is 2,5 tonnára nőtt.*

A Dízel Részecskeszűrő (DPF) alkalmazásának köszönhetően immár mind a 2,5 D-4D, mind pedig a 3,0 D-4D erőforrások teljesítik az EURO V károsanyagkibocsátási előírásokat.

A Toyota Motor Thailand és a Toyota South Africa Motors gyáraiban készül 2012-es Hilux modell 36 európai országban kerül forgalomba, s a világ több mint 135 piacán jelenik majd meg.

2011-ben várhatóan mintegy 26 000 Hilux talál gazdára Európában, s ezzel tovább folytatódik a modell sikertörténete.

*A kétkerékhajtású modell 2012-től lesz elérhető Magyarországon.

Forrás: testcar.hu

Szólj hozzá