Teszt Nissan Navara vs. Mitsubishi L200

Két új fiú harca – japán platósok egymás ellen

Érdekes cikk az Autónavigátor tollából.

A pickup műfaj a hazai autós kultúrában egyet jelent a menő vidéki vállalkozó ingyen autójával. Mivel teherautónak is lehet őket vizsgáztatni, így valóban a legtöbben céges autónak veszik, de jól láthatóan nem csak ekként használják. Persze, van aki a teherbírás és az összkerékhajtás együttes meglétét is kihasználja, de a városban furikázó, csilli-villi, szinte luxus pickupokról tudhatjuk, hogy sem takarmányt nem visznek a platón, sem a szántásban nem dagonyáznak. Ahogy a városi terepjárók divatosak lettek, úgy minden magas építésű kocsi trendi lett. A hazai pickup-divat is beleillik ebbe a vonulatba. Azt persze tudni kell, hogy ezek a létravázra épülő, üresen is közel kéttonnás és öt méternél hosszabb vasak több téren is elég messze vannak az átlagos személyautóktól.

Nissan Navara Double Cab Mitsubishi L200 Double Cab
Hosszúság [mm] 5330 5285
Szélesség [mm] 1850 1815
Magasság [mm] 1840 1780
Tengelytáv [mm] 3150 3000
Plató hossza [mm] 1578 1520
Plató szélessége [mm] 1560 1470
Plató magassága [mm] 474 475
Hasmagasság [mm] 223 205

vrt-3vrt-5 vrt-4

 

vrt-6

A motortérben hasonló karakterű dízel blokkokat találunk,a nagy különbség a kocsik fara felé keresendő. Az L200(középen) hátul laprugós, míg a Navara (jobb oldalon) spirálrugókon ring.

Mindkét japán gyártó igyekezett ezeket palástolni, több-kevesebb sikerrel. ANissan Navarában például a beltérianyagok minősége üti a kisautók szintjét, ami a pickupok között már a luxusigények szintje felé húz. Bezzeg a Mitsubishi L200-asban a sokat bíró szürke plasztik borít mindent. Ha a szép utastér a fontos, akkor a Nissan nyert,ha viszont a könnyen takarítható és strapabíró felületeket részesíti előnyben az ember, akkor a Mitsubishi. Igaz, hogy a bőrkárpit megrendelését senki nem gondolhatja komolyan, aki munkára fogna be egy ilyen gépetA.Nissan nem csupán a külsőségek terén akarta személyautósítani a Navarát, hanem hozzányúlt a vasakhoz is.

Mind a ketten jók raktérben. A nagyobb Navara veri az L200-ast ebben, de annak sincs akkora platója, mint a Volkswagen Amaroknak. Arra felmegy a szabvány raklap keresztben is.

Műszaki adatok
Nissan Navara Double Cab 4WD 190 AT Mitsubishi L200 Double Cab 4WD 181 AT
Hengerűrtartalom [cm3] 2298 2442
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/7 automata/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 190 (3750) 181 (3500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 450 (1500-2500) 430 (2500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,8 11,8
Végsebesség [km/h] 180 177
Fogyasztás − város/városonkívül/vegyes [l/100 km] 7,0/6,0/8,7 8,4/6,5/7,2
CO2-kibocsátás [g/km] 183 189
Menetkész tömeg [kg] 1958 1950
Vontatható tömeg [kg] 3500 3100

A Nissan beltere komfortosabb, és szebb a szemnek, mint a Mitsubishié. Kérdés, kinek mire van szüksége? Előbbimég mindig nem személyautó, utóbbi így váltófülekkel és bőrrel olyan, mint amikor a brigád az operába indul

Elődjével és ellenfeleivel szemben a Navara hátul nem laprugós, hanem csavarrugók dolgoznak alatta.

Persze a hátsó merevtengelyét megtartotta, de azt oldalanként öt ponton kapcsolódó lengőkarokkal és stabilizátor rudakkalvezetik meg. A rendszer azért így is elmarad az igényesebb személyautók valóban oldalanként független, térlengőkaros hátsó fűtőművétől, és behozott új problémákat is.

Egyrészt ettől nem csökkent jelentősen az úttartástbefolyásoló rugózatlan tömeg, másrészt viszont, ahogy a terheléses próbán látszott, jelentősen csökkent a futóműte-hertűrő képessége.

Vájtabb off-roadosknak azt is leírom, hogy a Navara és az L200 hátsó felfüggesztése lefeléegyaránt 15 centimétert enged kirugózva. Így a tekercsrúgó előnyeit − mint a videóból is látszik, csak aszfaltonélvezhetjük a Navarában.

Beltér- és platóméretek (mm)

Nissan Navara Double Cab Mitsubishi L200 Double Cab
Belső szélesség elöl 1480 1460
Belső szélesség hátul 1460 1450
Belmagasság elöl 960-1010 950-1020
Belmagasság hátul 960 950
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 240 240
Ülőlap hossza elöl 500 500
Ülőlap hossza hátul 440 450
Plató maximális szélessége 1560 1470
Plató szélessége a kerékdobok között 1130 1085
Plató magassága 474 475
Plató hossza 1578 1520

Terepképességeik összevetése nehéz kérdés. Változó minőségű csúszós felületen a központi differenciálzárralszerelt L200-asok előnyben vannak, mert rajtuk nem kell folyton átkapcsolgatni a hajtást.

Benne maga megoldja a rendszer, hogy ne akadjon össze, eközben a Navarás csakis és kizárólag laza talajon kapcsolhat összkereket a hajtás károsítása nélkül.Komolyabb terepen a könnyű fenekű, terheletlen pickupok csakis hátsó differenciálzárraltudnak boldogulni.
A Nissanban volt, így kijelenthetnénk, hogy elverte a Mitsubishit, de ez nem lenne korrekt.

AzL200-as jobban felszerelt változataiba ugyanis nem kérhető a hátsó diffi, pedig a munkára szánt szerényebbverziókban alapból benne van. A korrektség jegyében azt még fontos megjegyezni, hogy a Nissan kipörgésgátlójaügyesebben segíti a béna terepjáróst. Az offroad instruktornak nem volt gond, de én a koca, lehetséges, hogyeltemettem volna magam a Hungaroring melletti épített pályán.

Közúton egyértelműen a Nissan lenne előnyben, ha csak a menetkomfortot néznénk, de naná, hogy nem csak aztnézzük. A Mitsubishi hátsó utasai a pattogó laprugó miatt gyakrabban fognak felszisszenni a kátyús pesti utakon hajtva. Ugyanakkor a Mitsubishi kormányzása autószerűbb, papíron gyengébb motorjával is erősebbnek érződik, ésnincs hátrányban a kettővel kevesebb fokozatú automataváltójával sem. A kisebb L200-as beltere is szűkebb, de eza gyakorlatban nem sokat számít. Sokkal fontosabb, hogy bár alig könnyebb a Navaránál, normál közlekedés mellett is sokkal könnyedebbnek hat nála. Hozzá képest az túl nagy és nehéz, mintha egy bálnát vezetnénk. A furcsa kettősségen nem segít a két tesztautó felszereltsége sem. Az alapvetően munkára való Mitsubishit túlzottan kistafírozta az importőr, így hiányzik belőle az aranyat érő diffizár. Az életmód-autósabb Nissanban ugyanebből azokból persze ez benne volt. De azt hiszem, az igazi pickuposok tudják, nekik mi kell és miért. Még egy adalék, azNP300 Navara alapára 7,75 millióm forint (nettó 6,1), míg az L200-as ára csak 6,59 milliótól indul (nettó 5,19).

vrt-8

(forrás: autonavigator.hu)

2 Hozzászólások

  • Jhon Miller
    Posztolva 2017-04-26 13:29 0Likes

    The blog is amazing. I have learned a lot about customization, product quality and your company overall. Thank you for your wonderful products and this great site. Keep up the great job!

    • Miki Williams
      Posztolva 2017-04-26 13:30 0Likes

      Everything is great about your site! It is easy to navigate and read, and the shop has everything for my Honda. Looking forward to placing more orders with you all

Szólj hozzá